Wednesday, May 19, 2010

To Shieda

I found Shieda's blog thru her fiance's blog, Hannan. Rasanya dlm awal tahun ni kut aku terjumpa after being introduced by my office-mate. Aku cuma sempat baca post yg terlatest je.. those posting during her time at Moscow memang aku tak baca lagi until today.

Blog ini seperti dah lama diabaikan..setiap kali membaca blog Shieda aku rasa syahdu. Tambah lagi bila baca posting at her fb. Walaupun ringkas tapi aku seakan faham resah dalam jiwa Shieda. Kerinduan pada her other half seakan meruntun jiwa. Walaupun ia cuma cerita cinta, aku yang cengeng ni memang mudah sgt terasa dgn apa yg dia lalui. Mungkin aku salah menafsir atau pada Shieda semua tu takde apa2 pun... tapi aku pulak yang tersiksa dengan apa yg dilalui Syieda.

Dear Shieda,
If you ever read my post.. klu apa yang dilalui menyiksa dan meresahkan Shieda... sy harap Shieda terus tabah. Anggap saja berjauhan ini satu dugaan. Dan kiranya ada ujian antara kamu dgn Hans, biar saja ujian ini menentukan kekuatan hubungan kamu. Tapi jgn terlalu mengejar atau menyiksa diri.. biar Allah menentukan penghujungnya. Jika dia yang terbaik buat Shieda pasti ada jalan ke arah itu. Jika pengakhirannya bukan seperti dirancang, anggap saja dia bukan yang terbaik buat Shieda.

Menahan rindu memang perit... tidak tahu akhirannya lagi lah perit. Sy pernah melalui semua itu, dan membaca keluhan rindu Shieda seolah2 sy pula yg melaluinya sekali lagi. Merindui setengah mati dah akhirnya pasrah kerana kehilangan juga. Itu yg pernah sy lalui.. tp tidak pernah dikesali. Alhamdulillah, dipertemukan-Nya dgn yg lebih baik.. walau bukan diimpikan tp yakin ini yg terbaik ditentukan Dia.

Tadi juga saya membaca posting Shieda on ur dad.. bergenang airmata. Kesusahan yg dilalui tak memadam semangat Shieda utk berjaya (read here www.eedasan.blogspot.com/2007/10/ohh-god.html ).

Dgn cabaran yg pernah dilalui tentulah Shieda mampu menghadapi cabaran yg satu ini.

4 comments:

nino mok said...

salam dhill,
waduh lamanya tak up date blog. bizis ye. sekali up date kisah sedih2 cam gini. alahai saya pun tumpang bersedih jugak.kejap lagi nak terjah blog shieda tu.

rapheydhillo said...

Nino,
I can sense keresahan Shieda melalu fb dia.. klu baca blog tak rasa sgt except bila dia post pasal her emak & abah..

tiffany said...

akak... i just noticed ur comment on my blog.... really im so touched that someone can really understand my feeling from my writing... thanks a lot...
btw, im married to him already... praying to ALLAH for His blessing... im happy with my life today, hope this happiness will lasts forever... ameen...

rapheydhillo said...

Shieda,
mmg tau Shieda dah kawan eith Han. Tahniah!! Perkahwinan ni mmg byk dugaan. Kena byk give & take.. Semoga bahagia ke akhir hayat!

-dhill-