Tuesday, May 15, 2007

HARI IBU

Hari ibu 2 days ago. Tak celebratepun ..x pernah merasa jadi ibu. x pernah mengandung n of coz x pernah melahirkan. tp syukurlah, sejak kahwin almost for 9 years hubby x pernah pressure utk dpt anak. Cuma dia pernah kata, tentulah klu bleh nak ada zuriat dgn aku. Tapi apakan daya..

but actually aku x pernah sambut hari ibu dgn emak akupun. x pandailah.. nape yek?
aku tanya adik bongsu aku, "pernah sambut mother's day x dgn emak?"- "tak" - "nape?" -"ntah! k.yan selalu ler, dia beli kek..".

Last sunday masa pegi midvalley, byk tempat jual gift for mother's day. ada juga yg aku nampak bawak kek..

2 comments:

ManjLara said...

Dhillo, sy pun tak penah celebrate 'hari ibu' dgn arwah mak. Macam awak juga, tak retiler :P huhu...

Jgn emosi ngan entry di blog saya tu ye? budak2 sekarang... mudah sangat terikut-ikut dgn budaya luar, asalkan yg baik, InsyaAllah sy terima saja :)

'Selamat Hari Ibu-saudara' tuk awak! sy doakan awak akan cepat2 'dimurahkan rezeki' :)

rapheydhillo said...

lara,
thanx. blm sempat nak sambut dgn anak2 buah lagi. p rindu sgt dgn dorang tu. Nak balik kampung selalupun kena fikir hubby jugak. Dia pun ada xtvt hujung minggu kat kl ni.. main badminton every saturday night sampai lepas tengah malam!

for me, x salah nak sambut hari ibu. tp x bermakna hari tu je blh sambut. cuma saya x biasa nak sambut dgn mak.. x dibiasakan dari kecik. Lagipun saya masa teenage not so close dgn emak. Ada kisah silam yg klu blh x nak dikenang.